Keblinger

Keblinger

Rouva Ruoho, oletan!

| torstai 9. lokakuuta 2014
Minulla on mielestäni hyvä ja selkeä suomalainen sukunimi. Olen käyttänyt sitä yli 15 vuoden ajan, eikä kukaan suomalainen ole koskaan kuullut, lausunut tai ymmärtänyt sitä väärin.

Nyt en tiedä itkeäkö vai nauraa. Olin tänään noutamassa viimeistä vakuutusyhtiön vaatimaa puolisoni virkatodistusta, kun huomasin, että nimeni oli merkitty siihen väärin.

Olin rouva Ruoho.

En tarkoita, että nimessä Ruoho olisi mitään vikaa. Terveisiä vain neiti Ruoholle, joka oli työkaverini monen vuoden ajan.  Mutta kun se ei ole nimeni. Minun sukunimessäni ja nimessä Ruoho ei ole yhtään samaa vokaalia.

Onneksi luin virkatodistuksen ennen kuin maksoin sen ja lähdin. Seurakuntayhtymän työntekijä totesi, että Hui kauhistus! ja tarjoutui tekemään uuden todistuksen saman tien.

Virkatodistuksesta selvisi myös yksi uusi mielenkiintoinen yksityiskohta. Minulla oli kaikki nämä vuodet ollut se käsitys, että minä ja nykyinen puolisoni solmimme ensimmäiset aviolittomme täsmälleen samana päivänä ja vielä samaan kellonaikaankin. Näin ei kuitenkaan ollut: puolisoni muisti hääpäivänsä kuukauden verran väärin. Minä vietin häitä ensimmäisen aviomieheni kanssa tasan kuukautta ennen kuin hänellä oli häät.

Seuraavat häät vietimme samaan aikaan ja samassa paikassa.

--

Oma tilanne:

En muistanut illansuussa töistä lähtiessäni ottaa mukaan lehtipinkkaa, joka minun piti palauttaa seuraavana päivänä oikealle omistajalleen eri kaupungissa. Täytyy lähettää lehdet postissa.



0 kommenttia:

Lähetä kommentti

 

Copyright © 2010 Dementin omainen Blogger Template by Dzignine